Een kleinschalig en laagdrempelig sportcentrum dat een ruim sportaanbod heeft voor mannen, vrouwen, van jong tot oud, van dik tot dun en van patiënt tot topsporter.

HIIT

‘Supercharge your fitness’  met een kort maar krachtige work out. HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Bepaalt zélf waar die grens ligt. Een HIIT-workout is een zeer effectieve work out voor vetverbranding en daarnaast krijg je ook nog een goede conditie ook!

Voordelen van HIIT:

  • Het boost je stofwisseling
  • Je verbrand tot maar liefst 9 x sneller vet
  • Je verbetert je sportprestaties
  • Je (spier)conditie verbeteren
  • De naverbranding is velen malen hoger dan trainen op een lagere intensiteit

RUG & FIT

RugFit is een therapeutisch oefenprogramma in groepsverban, voor zowel mensen met echte klachten zoals een hernia of whiplash, maar ook voor mensen die preventief hun rug willen versterken en hun houding willen verbeteren.

Voordelen van RugFit:

  • Je krijgt een sterke en stabiele rug, nek en schouders
  • Je hebt minder (kans op) rug-, nek- en schouderklachten
  • Het zorgt voor een betere belastbaarheid
  • Het zorgt voor een betere houding
  • Je krijgt meer energie

HIPNTHIGH

Bij een HIPNTHIGH work out bevestig je een elastiek tussen je enkels. De dijbenen en bilspieren worden direct geactiveerd met als gevolg sterk toenemende spierkracht en conditie, verbeterde huidstructuur en een verbeterde core stabiliteit.

Wat zijn de voordelen van HIPNTHIGH?

  • Je krijgt strakke been en bilspieren
  • Je huid wordt mooier
  • Het zorgt voor verbetering van je figuur
  • Het is op elk sportniveau mogelijk

BBB

De les start met bewegen met lage intensiteit op muziek, waarbij je in de vetverbrandingszone traint. Vervolgens wordt er tijdens het tweede deel van de les spierversterkende oefeningen voor buik, billen en benen gedaan.

Wat zijn de voordelen van BBB?

  • Je krijgt meer spierkracht en een beter uithoudingsvermogen
  • Je flexibiliteit verbeterd aanzienlijk
  • Het zorgt voor een betere houding
  • Je zult gewicht verliezen door verhoogd calorieverbruik
  • Je voelt je fitter en energieker

BODY & PUMP

Body & Pump is een groepsworkout, waarbij bewegingen worden uitgevoerd met een halter waaraan gewichten worden bevestigd. Je kunt deze barbell zo zwaar maken als je op dat moment aankunt. Ieder sport dus op z’n eigen niveau. Tijdens een sessie worden alle spiergroepen aan het werk gezet.

Wat zijn de voordelen van Body & Pump:

  • Je verbrandt ongeveer 600 calorieën per les
  • Je verhoogd je spierkracht
  • Je krijgt meer spiervolume
  • Het verminderd je vetpercentage
  • Je krijgt sterkere botten
  • Het zorgt voor een betere houding

PILATES

Pilates is een ‘Body & Mind’ les, waarin gecontroleerde bewegingen en ademhaling centraal staan. Je wordt je bewuster van het aanspannen en het ontspannen van je spieren. Er wordt gewerkt vanuit het lichaamscentrum: het powerhouse (de buik/onderrug, bil- en dijbeenspieren).

Wat zijn de voordelen van Pilates?

  • Het verhoogd je lichaamsbewustzijn
  • Het verbeterd je lichaamshouding
  • Je krijgt sterke en soepele spieren
  • Je wordt leniger
  • Je gewrichten worden soepeler
  • Het verbetert je gezondheid

ZUMBA

Zumba brengt fitness en dans samen in één effectieve workout. Dit effectieve fitnessprogramma geeft je een interval workout gebaseerd op de leukste Latijns-Amerikaanse dansstijlen als salsa, merengue en bachata.

Wat zijn de voordelen van Zumba?

  • Het is geen moeilijke choreografie
  • Het is een leuke manier van sporten
  • Het is goed voor je uithoudingsvermogen (conditie)
  • Je verbrandt veel calorieën en vet

KETTLEBELL TRAINING

Kettlebell training is een training waarbij kracht, snelheid, coördinatie en core stability (stabiliteit van de rompspieren) verbetert. Een kettlebell heeft veel weg van een kanonskogel met een handvat hieraan vast gesmeed. Deze trainingsvorm is zo aantrekkelijk , omdat door de grote hoeveelheid spieren die je tegelijkertijd traint. Dit maakt het een efficiënte methode voor een effectieve workout.

SENIOR & FIT

Voordat u daadwerkelijk met de lessen start krijgt u een intake (een kleine gezondheidstest), om te zien of u geen risico’s loopt wanneer u het lichaam wat zwaarder belast dan u gewend bent. Vervolgens kunt u trainen op de voor u gewenste tijd en in de passende oefengroep. Deels zal er getraind worden in de oefenzaal waarbij verschillende grondoefeningen aan bod komen en deels zal u aan de hand van uw eigen oefenschema in circuitvorm trainen.

DOELGROEP TRAINING

De opzet van doelgroeptraining varieert, maar de gedachte is telkens hetzelfde: “bewegen met…………”  Dit houdt in dat er binnen de trainingen rekening gehouden wordt met de beperkingen die de aandoeningen of situaties met zich meebrengen.

Fysio Fitness Alkmaar

Heilooerdijk 40A
1814 LP Alkmaar

info@fysiofitnessalkmaar.nl

Tel: +31 (0)72-51 51 555
Tel: +31 (0)72-51 20 070

Naast AH-XL in Alkmaar